Popis skriptu TerraCorps Fleet Package version 1.49
 
Takže kompletní popis v angličtině plus takové stručné dějové vysvětlení je samozřejmě možno si přečíst na tom výše uvedeném odkazu, ale má angličtina je chabá a tak spíše jen popíšu funkci a možnosti svými slovy.

Tento script umožňuje najmutí speciálních pilotů pro stíhací a bitevní lodě v TerraCorp Headquarters. Nic není zadarmo, a tak jeden pilot přijde na 200 000. Tito piloti vylepší vlastnosti lodě ( rychlost, manévrovatelnost ), do které jsou "usazeni". Míra vylepšení, zavísí na zkušenostech a hodnosti pilota, které nabývá při plnění misí.
Hodnosti jsou důležité pro umísťování pilotů do konkrétních strojů.

Každý pilot začíná s hodností "Kadet" ( hodnosti vycházejí z amerického námořnictva) a může pilotovat pouze M5. Když je povýšen ( to se děje automaticky po nasbírání určitého počtu zkušenosti a jste na to upozorněni zprávou) můžete ho přesunout do lodě vyšší třídy, pouze opět za nepatrnou sumičku 50 000.

Čím více sestřelených nepřátel, tím více zkušeností.I bez sestřelu zkušenosti přibívají, ovšem pomaleji.

Piloti mají ve vlastní statistice tři údaje - počet vykonaných hlídek, bojové zkušenosti a velitelské zkušenosti, plus svůj věk a popis svojí řekněme "osobnosti", která určuje jestli se pilot např. hodí víc pro velení, nebo je to jen "vraždící mašina" Twisted Evil Funguje to tak, že pilotovi s přívlastkem např. "born to lead" budou rychlejí růst velitelské schopnosti než bojové. S přibívajícím věkem by potom měly tyto hodnoty klesat a pilot může i zemřít "sešlostí věkem". Přiznávám, že tak daleko jsem se ale zatím nedostal, protože život jednoho pilota pokud jsem si to správně přeložil by se měl pohybovat kolem 500 let.

Celkově to je docela slušná zábava si svoje piloty "piplat" a rozhodně to stojí za to. Např. moje eskadra složená z dvanácti M3 typu Nova sentinel se pohybuje téměř 120km rychlostí a udržuje sektor Split Fire naprasto čistý a bezpečný pro průlet mých náklaďáků z Paranid sektorů do Elena's Fortune, kde mám továrny.

Jako takovou nástavbu k předchozímu scriptu TerraCorps Combat Pilot Project - 1.43 od Myros bych ještě doplnil další script:

V "command conzoli" vaší kterékoliv stanice můžete nastavit, aby se stala stíhací základnou. V praxi to funguje tak, že vyberete vaši stanici která se má stát základnou, potom na ni převedete dostatek creditů ( do začátku stačí pár milionů Razz )zadáte sektor a v něm loděnici ze které bude stíhací základna kupovat lodě a už to frčí.

Jako první váš nový šéf stíhací základny uskuteční nákup náklaďáku, který bude shánět vybavení pro vaše stíhače. ( štíty, zbraně, rakety ), je vybaven jumpdrivem, takže obstará všechno beze zbytku.

Poté přijdou na řadu první M5, pro které automaticky najme piloty. Když jsou lodě tři a jakž takž vybavené, vydají se na single sektor patrolu, kterou ovšem vykonávají neustále a ne jen 2 hod. hracího času jak v předchozím scriptu. V command conzoli stanice lze nastavit i jiný sektor k hlídkování než ten, kde se nachází stanice.

Po dosažení vyšší hodnosti pilota (oznámí opět zpráva )proběhne bez vašeho přičinění transfér do lodě vyšší třídy, kterou opět automaticky zakoupí "šéf" v loděnici. (cena za přesun pilota je samozřejmě dvojnásobná) Kapacita stíhací základny je 9 M5, 6M4 a 3M3. Protože je to opravdu "stíhací základna", lodě vyšších tříd než M3 už "šéf" nakupovat nebude.

Piloty lze i kdykoli ze služby na základně uvolnit a začlenit tam, kam potřebujete a to tak, že zrušíte nastavení stíhací základny jako jejich domovské. Chybějící loď i pilota "šéf" neprodleně nahradí.

Výhodou je, že celý proces probíhá automaticky, a nemusíte ani nakupovat lodě ani piloty manuálně přesouvat do lodí vyšších tříd. Pokud je pilot zabit, "šéf" ho nahradí novým.

Osobně sem tohle využil k ochraně sektoru, protože než se někdy třeba hlídkující M2 přesunula tam kam měla, zůstal z mého náklaďáku mýřícího do fabriky jen obláček ionizovaného plynu M4 s vylepšenou rychlostí díky pilotům nedali pirátům a někdy i khaakům šanci.
 
X³: Reunion are registered trademarks ® of Egosoft, GmbH.